Zagubienie lub zniszczenie bagażu...

24.09.2013
Zagubienie lub zniszczenie bagażu... -Why Not HOLIDAYS - wczasy, urlopy, wakacje
Zagubienie lub...

Coraz częściej decydujemy się na przelot samolotem. Zazwyczaj ze względu na  komfort podróży, czy oszczędność czasu a nawet bezpieczeństwo. Jednak zdarzają się także problemy z bagażem. Dlatego warto zapoznać się z prawami pasażerów na liniach międzynarodowych jak również krajowych.

Konwencja Montrealska (z 28.05.99r.) reguluje obowiązki przewoźników lotniczych w przypadku opóźnienia, zagubienia lub zniszczenia bagażu. Przed podróżą warto zapoznać się z warunkami przewozu, gdyż linie lotnicze często nie chcą brać odpowiedzialności za cenne przedmioty pasażerów, wyliczając ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika w swoich regulaminach. Warto również zapytać przewoźnika o możliwość zabezpieczenia wartościowych przedmiotów.

W podróży z liniami lotniczymi z kraju UE do jakiegokolwiek portu na Świecie, mamy prawo ubiegać się o odszkodowanie wtedy gdy bagaż ulegnie uszkodzeniu lub zaginie. Roszczenia powinno zgłosić się:

  • nie później niż 7 dni od daty odbioru uszkodzonego bagażu,
  • nie później niż 21 dni od daty odbioru w przypadku bagażu opóźnionego.

Jeśli stwierdzimy, że nasz bagaż został zniszczony musimy zgłosić się w Biurze Zagubionego Bagażu w hali przylotów. Wcześniej należy sprawdzić, czy w bagażu niczego nie brakuje a także przygotować odcinek biletu lotniczego oraz kwit bagażowy. Pracownik sprawdzając bagaż sporządzi protokół PIR, a także udzieli jakie następnie podjąć kroki.

Również w przypadku zaginięcia bagażu należy zgłosić się do Biura Zagubionego Bagażu w hali przylotów, przygotować kwit bagażowy oraz odcinek biletu lotniczego. Pracownik na podstawie uzyskanych informacji sporządzi protokół PIR, który zostanie wprowadzony do systemu centralnego. W przypadku odnalezienia bagaż dotrze do nas w zamian za kopię protokołu. Jeżeli natomiast bagaż nie zostanie odnaleziony, otrzymamy wskazówki jakie kroki należy podjąć.

Cenne rady!

  • W podręcznym bagażu nie powinno przewozić się ostrych przedmiotów, gazów, spirytusu, broni palnej czy trucizny.
  • Ułatwieniem w odzyskaniu bagażu w przypadku zaginięcia jest umieszczenie na zewnątrz i wewnątrz bagażu, przywieszki z imieniem i nazwiskiem oraz dokładnym adresem zamieszkania.
  • Wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej jest najlepszym sposobem na zabezpieczenie się przed stratami wynikającymi z uszkodzeń jak też z zagubienia bagażu.
  • W przypadku zniszczenia walizki linie lotnicze zazwyczaj zwracają koszty za zakup nowego bagażu.
  • Zmniejszysz prawdopodobieństwo utraty bagażu, jeśli podróżujesz lekko, tylko z bagażem podręcznym.
Powrót do Aktualności Przejdź do góry

Why Not HOLIDAYS to biuro podróży zajmujące się kompleksową organizacją urlopów, wa­kacji oraz wyjazdów służbowych na terenie całego kraju i za granicą z siedzibą w Krośnie i w Rzeszowie. Zadowolenie Klientów jest naszym priorytetem, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby jakość usług naszego biura turystycznego zawsze była na jak najwyższym poziomie. Wyszkolona kadra pracowników codziennie czuwa nad bezpieczeństwem i wygodą Klientów wyjeżdżających dzięki nam na wakacje. Współpracujemy z największymi touroperatorami co gwarantuje stabilność na rynku i pewność dobrze spędzonego czasu z Why Not HOLIDAYS.



Wczasy last minute | Wycieczki first minute | Wakacje All Inclusive | Wczasy w Egipcie | Wakacje dla singli | Dla narciarzy | Biuro podróży | Wczasy w Egipcie | Wakacje w Turcji | Wczasy w Chorwacji | Wakacje na Cyprze | Wczasy we Włoszech | Wczasy w Hiszpanii | Wakacje w Bułgarii | Wczasy w Grecji | Wczasy Czarnogóra | Wakacje w Tunezji

Opublikowane na stronie www.whynotholidays.pl materiały, informacje lub ceny nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego. Realizacja: FollowUP | Regulamin